Şekerbank kredi kartı ürünleriyle ilgili önemli bilgileri sizler için bir araya getirdik.

Önemli Bilgiler
Yönetmelik Değişikliği

Kredi kartınızı verimli kullanmanız için Beş Altın Öğüt burada!

Beş Altın Öğüt’ten faydalanarak Şekerbank Kredi Kartı ürünlerini daha verimli kullanabilirsiniz.

Zamanında Ödeme Yapın

Kredi kartı hesap özeti tutarınızı zamanında ödeyerek hem faiz ve gecikme cezasından kurtulabilir, sağlıklı bir kredi geçmişine sahip olabilirsiniz.

Kredi kartı kullanımına dair kayıtlar ileride çekeceğiniz kredilerde ya da yeni kredi kartı başvurusunda işinizi bir hayli kolaylaştırır.

Son ödeme tarihiniz aylık nakit akışınız ile uyumsuz mu? Bankanız ile iletişime geçerek son ödeme tarihinizi değiştirilmesini isteyebilirsiniz.

Kredi Kartı Limitinizin Tamamını Kullanmayın

Kredi kartı limitinizi aşmazsanız limit aşım faizi ödemesinden kaçınmış olursunuz. Bunu engellemek için bakiyenizi ve limitinizi telefon ya da internet bankacılığı yolu ile çok sık kontrol etmenizi ve harcamalarınızın kayıtlarını tutmanızı öneririz.

Buna ek olarak otel ve araba kiralama gibi harcamalarınızda kuruluşların tahmini tutar üzerinden aldıkları ve provizyon bedelini takip etmelisiniz. Bu tarz harcamalar yaparken limitinizin ne kadarının bloke olduğunu mutlaka kontrol edin.

Gereksiz Ücretlerden Kaçının

Nakit avans işlemi için kredi kartı kuruluşlarının, hesabınıza nakit avans faiziyle birlikte nakit avans ücreti de işlettiğini biliyor musunuz? Fazla ücret ödememek için ihtiyaçlarınızı önceden belirleyerek Nakit Avans çekimini tek seferde yapabilir, her nakit çekiminde ayrı ücretlendirilen nakit avans ücreti ödemesinden kaçınabilirsiniz. Böylece aynı tutar için birden fazla işlem ücreti ödememiş olursunuz.

Ayrıca Nakit Avans ücretine nakit avans çektiğiniz günden itibaren günlük faiz işlediği için hesap kesiminden önce ödeme yapmanız daha az faiz ödemenizi sağlar.

Asgari Tutardan Fazla Ödeyin

Kredi kartı borcunun tamamını ödeyemediğiniz durumlarda asgari tutarın mümkün olduğunca üstünde ödeme yapabilir, faiz giderini en aza indirebilirsiniz ve limitinizi faiz ödemesi yerine ihtiyaçlarınızı karşılamak için kullanabilirsiniz.

Değişiklikleri Takip Edin

Faiz, ücret gibi uygulamalarda bazen kredi kartı kuruluşları değişiklikler yapabilirler. Kredi kartınıza ait ücret, faiz, aidat gibi bilgilerini düzenli olarak takip edebilir, kart kullanımınızda değişiklikler yapabilirsiniz.

Söz konusu değişiklikleri bankaların web sitelerinden ve hesap ekstrenizden takip etmeniz mümkündür. Örneğin nakit avans ücretinde artış meydana gelmesi gibi durumlarda farklı bir kredi kartınızı kullanmayı tercih edebilirsiniz.


Kredi kartı ödemelerinde Tamamlayan Hesap kullanımıyla ilgili bilmeniz gerekenler burada!

Yasalarla belirlendiği üzere kredi kartı ödemeleri için Tamamlayan Hesap kredi limiti kullanılamamaktadır.Kredi kartı ödemeleriniz için Otomatik Ödeme Talimatı vermeniz durumunda talimatınızın gerçekleşmesi için hesabınızda artı bakiye bulunması gerekmektedir. Kredi kartı hesap özetinin son ödeme tarihinde hesabınızda artı bakiyede yeterli para yoksa kredi kartı ödemeniz kredili mevduat hesabı limitiniz yeterli olsa dahi yasa gereği gerçekleştirilememektedir.

Şekerbank güvencesiyle Güvenli İnternet Alışverişi’nin keyfini çıkarın!

Şekerbank banka ve kredi kartlarınızın internet işlemlerine açılması, kredi kartlarının kapalı gönderilmesi ve internette 3D Secure güvencesi hakkında daha fazla bilgiye ulaşın!

Banka/ Kredi Kartlarının İşleme Açılması ve Kredi Kartlarının Kapalı Gönderilmesi

Onayınız dahilinde tüm bireysel kredi kartlarınız, mevcut ise bu kartlara bağlı ek kartlarınız ve bireysel banka kartlarınız internetten alışverişe (e-ticaret) açılır.

Her bir kartınız hakkında farklı yetkiler mi belirlemek istiyorsunuz?

  • INTERNET boşluk kartınızın son 4 hanesini yazarak 1953’e SMS gönderebilirsiniz. (Örnek: INTERNET 1234)
  • Şekerbank internet şubesi,
  • Şeker Mobil uygulaması,
  • O850 222 78 78 nolu Çağrı Merkezimiz üzerinden işlem yapabilirsiniz.

Kartlarınız ile yapacağınız talimatlı alışveriş (mail order) işlemleriniz “Onay verilmediğinde tüm bireysel banka ve kredi kartlarınız 31 Ocak 2018’de internet alışverişlerine kapatılacaktır.” kararı kapsamında değildir. Mail order işlemleriniz mevcuttaki haliyle uygulanmaya devam edecektir. Sadece internetten alışveriş (e-ticaret) işlemleri karar kapsamındadır.

Şeker Bonus Kartı’nızın 3D Secure Özelliği ile İnternet Alışverişlerinizi Güvenle Yapın!

3D Secure nedir?

3D Secure, internet üzerinden kredi yada banka kartı ile yapılan alışveriş işlemlerinin güvenliğinin artırılması amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir. 3D Secure uygulaması kredi kartı ile internet üzerinden yapılan harcamalarda en etkin güvenli kontrollerden biridir.

3D Secure nasıl çalışır?

Sanal ödeme işlemi sırasında Bankamıza kayıtlı cep telefonu numaranıza Bankamız tarafından tek kullanımlık SMS şifresi sorulmakta ve kimlik doğrulaması yapılmaktadır. Böylece yetkisi olmayan kişiler tarafından kredi kartınızın internet ortamında kullanılmasının önüne geçilmiş olunur.

3D Secure uygulamasının faydaları nelerdir?

Uluslararası Güvenlik Platformu (3D Secure / Verified by Visa / SecureCode) mevcut kart bilgilerinizi internet alışverişlerinde korur.

Her alışverişinizde tek kullanımlık şifre cep telefonu numaranıza gönderilir. Şifreyi web ekranına girdiğinizde doğrulama süreci tamamlanmış olur. Böylece alışverişi yapanın siz olduğunuz kesinleşir ve kartınızın internet ortamında kartınızın başka kişi veya kişilerce kullanılması engellenir.

3D Secure ile Güvenli Alışveriş Yapmanız için Gerekenler:

Cep telefonu numaranız Bankamız sistemine kayıtlı olmalıdır. Eğer numaranız Bankamız sistemine kayıtlı değilse en yakın Şekerbank şubesini ziyaret ederek cep telefonu bilginizi güncelleyebilirsiniz.

İnternet üzerinden alışverişe kartınızın açık olması gerekmektedir. Eğer kredi kartınız internet üzerinden alışverişe açık değilse kartınızı aşağıdaki listelenen Şekerbank kanalları üzerinden kullanıma açabilirsiniz:

0850 222 78 78 Çağrı Merkezi,

İnternet Bankacılığı,

Şeker Mobil Şube Kredi Kartları/Mail Order İşlemleri menüsü üzerinden işlem yapabilirsiniz.

3D Secure ile Güvenli Alışveriş Yapabileceğiniz Web Siteleri:

Aşağıdaki logalardan bir ya da birden fazlasını içeren tüm web siteleri üzerinden 3D Secure ile güvenli alışveriş yapabilirsiniz:

* Sisteminin Visa kredi kartları kullanımına özel hazırlanan uygulaması “Verified by Visa" olarak adlandırılır.

* Sisteminin Mastercard kredi kartları kullanımına özel hazırlanan uygulaması "SecureCode" olarak adlandırılır.

Şeker Kart ve Memur-Sen Bonus Kartları 3D Secure Güvencesi Altında!

Şeker Kart ya da Memur-Sen Bonus Kart sahibi iseniz sizler de 3D Secure ile internetten güvenli alışverişin keyfini çıkarabilirsiniz.

3D Secure ile internetten güvenli alışveriş örneği için:

Alışveriş yapacağınız web sitesi Verified by Visa ve MasterCard SecureCode hizmetlerine dahil olmalı ve aşağıdaki logolardan biri web sitesinde olmalıdır.


Sanal Mağazada satın almak istediğiniz ürünleri seçin, sepetinize ekleyin.

Satın almak istediğiniz tüm ürünleri sepetinize ekledikten sonra ürünleri satın alma aşamasına geçin.

Adres bilgilerinizi girin.

Bazı üye işyerleri web sitesinde tüm banka isimlerini listelememektedir. Bu durumda “Diğer” seçeneği seçilerek işleme devam edilmelidir.

Ödeme için kart bilgilerinizi ve kredi kartınızın arka bölümünde yer alan CVC2 bilginizi, ekran üzerinde mevcut ise Mini Klavye aracılığıyla girin.

Açılan “Uluslararası Güvenlik Platformu” penceresinde yer alan bilgilerin, doğruluğunu kontrol edin. (Şekerbank logosu, PAM, işlem referans numarası) Bu şekilde açılan pencerenin gerçekten bizim tarafımızdan yollandığını anlamış olursunuz.

Cep telefonunuza gönderilen tek kullanımlık alışveriş şifrenizi (8 karakter numerik/alfanumerik değerler örn.1CAZ3YVD) girin.


İlk giriş için 180 saniye, şifre girilmezse 300 saniye tanınır. Şifrenin hatalı girilmesi durumunda “Geçersiz şifre, lütfen tekrar deneyiniz” hata mesajı ekrana gelir.


İşlem esnasında karşılaşılan sorunlar ile ilgili ekran üzerinde yer alan “Yardım” butonu kullanılmalıdır. Sorunlar ile ilgili “Şekerbank Çağrı Merkezi” ni arayarak yardım alabilirsiniz.

Alışveriş işleminiz, verdiğiniz onay ile yüksek güvenlik içinde tamamlanmıştır.

3D Secure hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak ister misiniz?

Linklere tıklayabilirsiniz:

Visa - 3D Secure

Mastercard - SecureCode


Şeker Bonus Kart’la otomatik ödeme talimatı verin Fatura Ödemeleri’nizi aksatmayın!

Şeker Bonus Kart’ınız ile otomatik ödeme talimatı vererek elektrik, su, doğalgaz, telekomünikasyon, GSM ve SGK ödemelerinizi aksatmadan yapabilirsiniz.

Şeker Bonus Kart aracılığıyla otomatik fatura ödeme talimatı vererek zamandan tasarruf edebilir ve fatura takibini daha kolay yapabilirsiniz.

Otomatik ödeme talimatı nedir?

Otomatik ödeme talimatı, Şeker Bonus Kart’ınız üzerinden vererek fatura ödemelerinizin otomatik şekilde yapılmasını sağladığınız bir ödeme talimatıdır.

Otomatik ödeme talimatı nasıl verilir?

Kredi kartı otomatik ödeme talimatı vermek için Şekerbank internet şubesini ve Şeker Mobil’i kullanabilirsiniz.

*Şeker Bonus Kart’ınız ile Turkcell, Vodafone ve Avea faturasız hatlarınız için Şekerbank internet şubemiz üzerinden TL yükleyebilirsiniz.

Şeker Bonus Kart ile düzenli ödemelerinizi dert etmeyin!

Kira, site veya apartman aidatı, taksit, havale/EFT ve benzeri ödemelerinizi Şeker Bonus Kart’ınız üzerinden vereceğiniz düzenli ödeme talimatı ile yapabilir, her ay bankaya gitme derdinden kurtulabilirsiniz. Düzenli ödeme talimatını Şeker Bonus Kartı üzerinden tanımlayabilirsiniz.

Düzenli Ödeme Talimatı nedir?

Düzenli ödeme talimatı, düzenli veya değişken aralıklarla belirli hesaplara havale veya EFT olarak yapmanız gereken para transferlerinin otomatik olarak Şeker Bonus Kart üzerinden gerçekleştirilmesi için verilen talimattır. Kira ve aidat gibi düzenli ödemeleriniz günlük, haftalık veya aylık periyotlar halinde belirlediğiniz ödeme tarihinde Şeker Bonus Kart’ınız üzerinden otomatik olarak gerçekleştirilir.

Peşin harcamalarınızı Şeker Bonus’la taksitlendirin!

Şeker Kart ile peşin ödeme yapmanız gereken tüm alışverişlerinizi taksitler halinde ödeyebilirsiniz!

Kredi kartı taksitlendirme nedir?

Kredi kartı taksitlendirme, peşin olarak yapılan alışveriş tutarının tamamının kredi kartının limitinden düşülmesi ve harcamanın aylık taksitler hâlinde ödenmesi olarak tanımlanır.

Kampanya detayları nelerdir?

  • Şeker Kart ile peşin olarak yaptığınız 100 TL üzerindeki harcamaları 2 ilâ 12 ay arasında taksitlendirebilir, ödemelerinizi bütçenizi zorlamadan gerçekleştirebilirsiniz.
  • Yapılan harcama yalnızca bir kez taksitlendirilebilir ve faiz taksitlendirilen işlemin ilk taksitine yansıtılır.
  • POS cihazından taksitli olarak yapılan harcamalar tekrar taksitlendirilemez.
  • Ek kart işlem taksitlendirmesi asıl kartınızdan bağımsız olarak yapılır.
  • Taksitlendirme yapılan harcamanın iptal edilmesi durumunda faizi iptal edilmez.
  • Taksitlendirilen bir işlem yeniden taksitlendirilemez.
  • Somut bir mal veya hizmet alımı içermeyen nakit avans, otomatik ödeme, yurt dışı işlemleri, hediye çeki gibi harcamalarda taksitlendirme uygulanmaz.
  • Nakit avans, yurt dışı işlemleri, düzenli ve otomatik ödemeler, hediye çeki, hediye kartı ve benzeri şekillerde herhangi somut bir hizmet ya da mal içermeyen ürün alımlarınız taksitlendirilemez.

Kampanya kapsamında taksitlendirilemeyen işlemler neler?

Aşağıda listelenen sektörlerde yapılan işlemler taksitlendirilemez:

  • Telekomünikasyon
  • Akaryakıt
  • Gıda
  • Yemek
  • Alkollü içecek alımları
  • Kozmetik
  • Doğrudan pazarlama
  • Ofis malzemesi

Kredi kartı taksitlendirme nasıl yapılır?

Kredi kartı taksitlendirme işlemini harcamanın yapıldığı ekstre döneminde hesap kesiminden önce 0850 222 78 78 numaralı Çağrı Merkezimiz üzerinden yapabilirsiniz.

CHIP & PIN ödeme yöntemi ile kredi kartı bilgileriniz ve paranız daima güvende!

CHIP & PIN, kredi kartınızın kopyalanması riskini azaltan ve kayıp ya da çalıntı durumlarında başkalarının kartınızı kullanmasının önüne geçen güvenli bir ödeme sistemidir.

PIN nedir?

CHIP & PIN sistemindeki PIN, kredi kartı sahibine özel dört haneli bir şifredir. PIN’in kişiye özel olması kredi kartı kullanılarak yapılan tüm işlemlerin kart sahibine ait olduğunu gösterir.

Çipli kredi kartı ile şifreli işlem (CHIP & PIN) nasıl gerçekleştirilir?

Alışverişlerinizde kredi kartı kullanmanız durumunda çipli kredi kartınızla yaptığınız işlemleri onaylamanızı sağlayan dört rakamlı PIN’i girmeniz istenir. Bu şifre sizin alışverişlerinizde kullanacağınız kişisel şifreniz olacaktır.

  • Alışverişleriniz sırasında ödeme yaparken sizden POS veya şifre giriş cihazına (PINPAD) şifrenizi (PIN) girmeniz istenir.
  • Alışveriş tutarının kontrolünden sonra ödemenizi onaylamak için şifrenizi girin ve "Giriş/Enter" tuşuna basın.
  • Şifenizi (PIN) satış görevlileri de dahil olmak üzere kimseye göstermeyen ya da söylemeyin. Şüpheye düştüğünüz durumlarda şifrenizi değiştirebilirsiniz.
  • Şifreniz size özel olduğu için ekranda rakamlar yerine her bir rakamı simgeleyen yıldızlar (*) görünür. Şifrenizin rakamlarını yanlış girerseniz “Sil/Clear” tuşuna basarak rakamları silip şifreyi yeniden girebilirsiniz.
  • Daha sonrasında ekran, ödeme işleminin tamamlandığına dair sizi bilgilendirecektir. Ödeme onayından sonra POS cihazı slip verecektir.

Güvenli alışveriş için yapılması gerekenler nelerdir?

Çipli Şeker Bonus Kart’ınızı kullanarak güvenli alışveriş yapmanız için şifre oluşturmanız yeterlidir.

Şifrenizi bilmiyorsanız:

  • 0850 222 78 78 numaralı Çağrı Merkezi üzerinden,
  • Şekerbank internet şubemizden,
  • SMS aracılığı ile şifrenizi oluşturabilir,
  • Şekerbank şubesini ziyaret ederek de şifrenizi belirleyebilirsiniz.

Şifre oluşturabilmeniz için Şekerbank’taki bilgilerinizin güncel olması gerekmektedir. Şifrenizi alışverişlerinizde kullanabilmeniz için ise şifrenin kredi kartınıza yüklü olması gerekir. Şifreniz ilk alışverişinizi yaptıktan sonra kredi kartınıza otomatik olarak tanımlanır. İsterseniz Şekerbank ATM’lerinde işlem yaparak da şifrenizi kartınızda aktif durumda getirebilirsiniz.

Detaylı bilgi için 0850 222 78 78 Şekerbank Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.

Yurt dışında kullanım imkânı

Şeker Bonus Kart’ınızın şifresini CHIP & PIN sistemine geçmiş tüm ülkelerde kullanabilirsiniz. CHIP & PIN sistemine geçmemiş bir ülkeye gittiğinizde ise alışverişlerinizin ardından imzanız istenir.

Şifrenizi unutursanız ne yapmalısınız?

Yurt içinde bir geçiş dönemi, tüm bankaların ortak kararı ve müşterilerimizin şifre kullanımına alışmalarını sağlamak amacı ile planlanmıştır.

Geçiş dönemi boyunca eğer şifrenizi unuttuysanız veya henüz şifre almadıysanız şifrenizi kullanmadan da alışveriş yapmaya devam edebilirsiniz. Ancak güvenliğiniz için alışverişlerinizde şifresiz işlem yapmamanızı tavsiye ederiz.

Şifrenizi yanlış girerseniz ne yapmalısınız?

  • Şifrenizi POS cihazına yanlış girdiğinizi fark ederseniz cihaz üzerindeki “Temizle” tuşuna basın ve şifrenizi (PIN) yeniden girin.
  • Şifrenizi (PIN) üç kez yanlış girerseniz kartınız bloke olur.
  • Kartınızın blokesini kaldırmak için ise yeni bir şifre almanız gerekir.

Şifre (PIN) oluşturmak ve güvenle kullanmak için dikkat etmeniz gerekenler:

  • Şifre oluştururken doğum tarihinizi ve ardışık sayıları kullanmaya dikkat edin.
  • POS cihazına şifrenizi girerken mümkün mertebe gizli tutmaya çalışın, elinizle tuş takımını gizleyin.
  • Kart şifrenizin güvenliği için şifrenizi kimseye söylemeyin.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun 20.10.2016 tarih ve 7052 sayılı Kararı (Kurul Kararı) ile;

a) Bankalarca yapılacak kart tahsislerinde kredi/banka kartının yurtiçi ve yurtdışı internet işlemlerine açılması ile ilgili olarak, bahse konu her iki işlem için ayrı ayrı olmak üzere, kart kullanıcısından yazılı şekilde veya kalıcı veri saklayıcısı yoluyla kanıtlanabilir bir talep alınması,

b) Bankalarca tahsis edilen kredi kartlarının, asıl kart hamiline teslim edildiği bilgisinin bankalara ulaşmaması veya kredi kartının asıl kart hamiline ulaştığı teyidinin yapılamaması durumlarında kartın kullanıma açılmaması hususlarında

bankalara talimat verilmesine, talimat öncesi bir tarihte düzenlenmiş kartlarla ilgili olarak; kredi/banka kartının yurtiçi ve yurtdışı internet işlemlerine açılmasına ilişkin talep alma ve talebi olmayan kart kullanıcılarının kartlarının internet işleme kapatılması ile ilgili karar verilmiştir.


2017/2 15 Mart 2017 BASIN AÇIKLAMASI

Çeşitli yayın organlarında Bankacılık Düzenleme Denetleme Kurulu’nun aldığı karar ile Türkiye’deki tüm kredi kartlarının 31 Ocak 2018 tarihine kadar internet üzerinden yapılan alışverişlere kapatılacağı şeklinde haberlerin yer aldığı görülmüş olup, kredi kartlarının internete kapatılması söz konusu değildir. Tüm kredi kartları internete açık olup, vatandaşlarımızın menfaati gözetilerek alınmış bir karar ile ilgili yanlış anlamaların önüne geçmek ve kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi sağlamak için aşağıdaki açıklamaların yapılması lüzumlu görülmüştür.

Gerek Kurumumuza yansıyan gerek Kurumumuz temsilcilerinin de katılımıyla toplanan Türkiye Bankalar Birliği ve Türkiye Katılım Bankaları Birliği Hakem Heyetleri gündemine taşınan şikâyetlerin önemli bir bölümünün, dolandırıcılar tarafından kandırılarak kart ve şifre bilgileri ele geçirilen vatandaşların bilgisi ve isteği dışında kullanılan bu bilgiler ile dolandırıcılar tarafından internet üzerinden yapılan işlemler üzerinde yoğunlaştığı anlaşılmıştır.

Günlük hayatında kredi kartını internet işlemlerinde kullanmayan, kartı ile internetten alışveriş yapılabileceğinin farkında dahi olmayan vatandaşların dolandırıcılar tarafından kandırılarak suistimal edilmesinin, zarara uğratılmasının önüne geçebilmek için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun 16 Şubat 2017 tarihli Kararı ile, verilmiş ve verilecek olan tüm kredi kartları için bankalara kart sahibinin kartının internet alışverişlerine açık olması talebe bağlı olma zorunluluğu getirilmiştir.

Söz konusu Kararda mevcut işleyişi aksatmadan ve müşteri memnuniyetsizliği yaratmadan talep alma yükümlülüğünün yerine getirilebilmesi, bankaların sistemlerinin yapılan değişikliğe uyumlu hale getirilebilmesi için karşılıklı müzakere ile bankalara 6 aylık geçiş süresi verilmiştir.

Bankalar kartların internet işlemlerine açık olması için talep alırken müşterilerinin kişisel bilgilerini, şifre bilgilerini paylaşmasını istemeyecektir. Bu yönde talepte bulunan kişilere karşı uyanık olunması, hiçbir surette kişisel bilgilerin ve şifrelerin paylaşılmaması gerektiğini belirtmekte fayda görülmektedir.

8 Ekim 2013 tarihinde yayınlanan, Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında ki Yönetmeliğin 17. maddesi üçüncü fıkra gereğince, 08.10.2013 tarihinden itibaren bir takvim yılı içinde asgari ödeme tutarı; toplam üç kez ödenmeyen kredi kartları nakit kullanımına, üst üste üç kez ödenmeyen kredi kartları nakit kullanımı ile mal ve hizmet alımına kapatılır. Söz konusu kredi kartlarının limitlerinin dönem borcunun tamamının ödenmesine kadar arttırılamayacağı ve bu tür kartların nakit kullanımına kapatılacağı belirlenmiştir. Bu kısıtlamalar ekstre bakiyesinin tamamının ödenmesi ile ortadan kalkacaktır.

Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmeliğin 17nci maddesinin, üçüncü fıkrasının (e) bendi ile beşinci fıkrasının (h) bendi değişikliği nedeniyle asgari ödeme oranları yeniden düzenlenmiştir.

Yeni yasal düzenlemeye göre; ödenmesi gereken asgari tutar, Hesap Özeti'nin son ödeme tarihinde ödenmesi zorunlu kısmı olup; ödenmesi gereken asgarî tutar dönem borcunun yüzde otuzundan ve yeni tahsis edilen kredi kartlarında kullanım başlangıcı tarihinden itibaren bir yıllık sürenin dolmasına kadar dönem borcunun yüzde kırkından aşağı olamayacaktır.


Bireysel Kredi Kartları Taksit Uygulaması Mevzuat Değişikliği

10/3/2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik gereğince, Madde1“(7) Mal veya hizmet alımı sonrası belli bir ücret karşılığı borcun taksitlendirilmesi veya ödemenin ertelendiği dönemler de dâhil olmak üzere, kredi kartları ile gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları ile nakit çekimlerinde taksitlendirme süresi on iki ayı geçemez. Bu süre; elektronik eşya alımlarında üç ay, bilgisayar alımlarında, kulüp ve derneklere yapılan ödemelerde, havayolları, seyahat acenteleri, taşımacılık ve konaklama ile ilgili harcamalarda altı ay, sağlık ve sosyal hizmetler ile ilgili harcamalarda ve sağlık ürünü alımlarında, vergi ödemelerinde dokuz ay olarak uygulanır. Kredi kartlarıyla gerçekleştirilecek kuyum, telekomünikasyon, doğrudan pazarlama ile ilgili harcamalar, yurt dışında yapılan harcamalar ve yemek, gıda, alkollü içecek, akaryakıt, kozmetik, ofis malzemesi ile hediye kart, hediye çeki ve benzeri şekillerde herhangi somut bir mal veya hizmeti içermeyen ürünlerin alımlarında taksit uygulanamaz.

Şekerbank Bireysel Kredi Kartlarında “Taksitli Nakit Avans” ve “Peşine Taksit” uygulamaları taksit süreleri 12 aydır.

Madde2 – Bu Yönetmelik 15.08.2018 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Diğer harcama ve taksit sürelerine yapılan düzenleme tablosuna aşağıda yer verilmiştir.


SektörlerEski   Düzenleme Yapılan Sektörler
Yeni Düzenleme  
Genel taksit sınırı
12 ayGenel taksit sınırı
12 ay
Kuyumla ilgili harcamalar
4 ayKuyumla ilgili harcamalar
Taksit yok
Telekomünikasyonla ilgili harcamalar
Taksit yok
Telekomünikasyonla ilgili harcamalar
Taksit yok
Akaryakıt alımı
Taksit yok
Akaryakıt alımı
Taksit yok
Yemek, gıda alımı
Taksit yok
Yemek, gıda alımı
Taksit yok
Hediye kart, hediye çeki ve benzeri şekillerde herhangi somut bir mal veya hizmeti içermeyen ürünlerin alımları.
Taksit yok
Hediye kart, hediye çeki ve benzeri şekillerde herhangi somut bir mal veya hizmeti içermeyen ürünlerin alımları.
Taksit yok
Elektrik-elektronik eşya ve bilgisayar alımı
6 ayElektrik-elektronik eşya ve bilgisayar alımı
3 ay
Havayolları
9 ayHavayolları
6 ay
Seyahat acenteleri9 ay
Seyahat acenteleri
6 ay
Taşımacılık
9 ay
Taşımacılık
6 ay
Konaklama9 ay
Konaklama6 ay
Sağlık ve sosyal hizmetler ile ilgili harcamalar
9 ay
Bilgisayar alım6 ay
Kulüp ve derneklere yapılan ödemeler
9 ay
Kulüp ve derneklere yapılan ödemeler
6 ay
Sağlık ürünü alımları
9 ay
Sağlık ve sosyal hizmetler ile ilgili harcamalar
9 ay
Kulüp ve derneklere yapılan ödemeler
9 ay
Sağlık ürünü alımları
9 ay
Vergi ödemeleri9 ay
Vergi ödemeleri
9 ay
Yurt dışında yapılan harcamalar
Taksit yokYurt dışında yapılan harcamalar
Taksit yok
Alkollü içecek alımları
Taksit yok
Alkollü içecek alımları
Taksit yok
Kozmetik alımları
Taksit yok
Kozmetik alımları
Taksit yok
Ofis malzemesi alımları
Taksit yok
Ofis malzemesi alımları
Taksit yok
Doğrudan pazarlama ile ilgili harcamalar
Taksit yok
Doğrudan pazarlama ile ilgili harcamalar
Taksit yok


Yönetmelikle taksit yapılamayacak şeklinde belirlenen sektörlere ilişkin harcamalar “Peşine Taksit” uygulamasından yararlandırılmayacaktır.


Geçerlilik TarihiKredi Kartı İşlemlerinde Uygulanacak Azami Akdi Faiz Oranı(%)Kredi Kartı İşlemlerinde Uygulanacak Azami Gecikme Faiz Oranı(%)

1/9/2022

Türk Lirası             Yabancı Para


    1,73                         1,38

Türk Lirası             Yabancı Para


    2,03                       1,68