Çalışanlarımızın ve yeni çalışanlarımızın ücretlerini banka içi ücret dengeleri, stratejik hedefleri, bireysel performans, piyasa şartları ve üstlenilen sorumluluklar dikkate alarak belirliyoruz. Şekerbank ücret politikası piyasadaki diğer bankaların da katıldığı ücret araştırma çalışmalarından elde edilen verilere dayanarak rekabetçi, adaletli ve piyasa şartlarına uygun olarak belirlenmekte ve uygulanmaktadır.
Banka çalışanlarının primleri nasıl belirlenir ve ne zaman ödenir?
Bankamızın uzun vadeli performansı ve çalışanlarımızın performans değerlendirmesi dikkate alınarak belirlenen yıllık başarı primleri, Şekerbank Prim Yönetmeliği ve Prim Komitesi Kararları uyarınca tespit edilir ve her yıl ocak ayında brüt olarak çalışanlarımıza ödenir. Bölge ve şube personeli primleri için performansı sayısal olarak değerlendiren Şeker Kazan (Score Card) sisteminden alınan sonuçlar göz önünde bulundurulur. Genel Müdürlük çalışanlarının primlerinde yetkinlik bazlı performans değerlendirme sonuçları dikkate alınır.
Şekerbank Yönetim Kurulu ve Üst Yönetimi’nin primleri nasıl belirlenir ve nasıl ödenir?
Yönetim Kurulu ve Üst Yönetim için belirlenen yıllık primler, Banka Prim Yönetim Yönetmeliği esaslarına göre gözden geçirilir. Ücret Komitesi kararı doğrultusunda prim tutarına göre kademeli olarak ödenebilir.
Üst Yönetim prim ödemelerine konu performans karneleri Bankamız Performans Yönetim Sistemi Yönetmeliği esasları çerçevesinde oluşturulur. Karne bileşenleri; finansal / finansal olmayan “Hedef” bölümü ile çevre, sosyal ve yönetişim temel performans göstergelerini içeren “Yetkinlik” bölümünden oluşur.
Üst düzey ve orta düzey yöneticilerin ek mali hakları nasıl belirlenir?
Üst ve orta düzey yöneticilere yöneticilik vasfı ve mesleki yetkinlik alanlarında gösterdikleri bireysel performansları, özel sorumluluk alanlarındaki hedefe ulaşma performansları ve söz konusu performansların bankamızın uzun vadeli performans hedeflerine etkilerinin bileşimine göre ek mali haklar sağlanır. Yönetim kurulu üyelerine sunulan ücret ve huzur hakları Şekerbank Genel Kurulu nihai yetkisine ilave olarak bankamızın ana sözleşmesine uygun olarak belirlenmektedir. Yıllık düzeyde alınan ilgili karar Genel Kurul Toplantısı tutanağı ile bankamızın yıllık raporunda ayrıntılı olarak açıklanmıştır.
Ücret Yönetimi Komitesinin sorumlulukları nelerdir?
Ücret Yönetimi Komitesinin sorumlulukları;
olarak ifade edilmektedir.
Şekerbank’ta terfiler nasıl belirlenir?
Şekerbank’ta terfiler çalışanların gösterdiği performans ve ilan edilen terfi kriterleri uyarınca yılda iki kez gerçekleştirilir.
Şekerbank’ta ücretler ne zaman ödenir?
Çalışanlarımızın ücret ödemeler takip eden ayın ilk iş gününde maaş hesaplarına yatırılarak ödenir.
Şekerbank ve sendika ilişkisi nasıldır?
Banka-Sigorta İşçileri Sendikası’na (Basisen) üye Şekerbank çalışanları Kapsam İçi personel olarak değerlendirilir ve her işyerinde en az bir çalışan ile temsil edilir. Kapsam İçi personel özlük ve parasal hakları iki yılda bir yenilenen ve Basisen ve Şekerbank arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesi ile belirlenir.
Şekerbank tazminat politikası nasıldır?
Şekerbank çalışanlarına uygulanan tazminat politikası İnsan Kaynakları Yönetmeliği ve Prim Yönetmeliğinin ilgili kısımlarında açıklanmaktadır. Bankamızın tazminat politikası İnsan Kaynakları Politikasının bir bölümü olarak yasal mevzuatlar esas alınarak düzenlenmiştir ve ek ödeme sunmamaktadır.