Risk Yönetim Sistemi
Etkin Risk Yönetimi ile geleceği güvenle planlıyoruz!
Risk Yönetimi Sistemi’nin yapısı nasıldır ve kapsamı nedir?
Şekerbank Risk Yönetimi Sistemi yapısı aşağıda verilen karar alıcı ve uygulayıcı mekanizmalar ve izleme, denetim ve kontrol mekanizmalarını barındırır:
Risk Yönetim Sistemi’nin hedef ve stratejileri nelerdir?
Risk Yönetimi Sistemi'nin amaçları nelerdir?
1- Risk Yönetim Sistemi tarafından belirlenen etkin risk yönetimi hedef, strateji ve politikalarının hayata geçirilmesiyle Bankamız genelinde kurumsal bir risk kültürünün oluşturulması.
2- Risk limitlerinin belirlenmesi ve uygulama esaslarının ortaya konularak etkin biçimde yönetilmesi.
3- Bankamızın aktif kalite düzeyinin üst seviyeye çıkarılması.
4- Banka yükümlülüklerinin doğru ve eksiksiz biçimde yerine getirilmesi.
5- Banka risk iştahının Bankamızın faaliyetleri ve stratejileri ile uyumlu olarak belirlenmesi.
6- Bankamızın sermaye seviyesinin risk iştahına uygun olarak belirlenmesi.
Risk Yönetimi Sistemi'nin temel ilkeleri nelerdir?
Bankamız Risk Yönetim Sistemi’nin temel ilkeleri, Yönetim Kurulu tarafından belirlenerek yapılandırılır.
1- Risk Yönetimi Sistemi ve ilgili faaliyetler düzenlenir ve aktif olarak gözetim ve denetim altındadır.
2- Bankamızın strateji ve faaliyetlerinin kapsamına uygun politika, strateji, risk limitleri ve uygulama esasları, değişen koşullar da dikkate alınarak yapılandırılır.
3- Banka genelinde hata ve sahtekarlık, kaynakların kötüye kullanımı ve bilgi manipülasyonunun önüne geçmek amacıyla ilgili faaliyetlere ilişkin görev dağılımı yapılandırılır.
4- Banka genelinde birim, komiteler ve personelin görev, yetki ve sorumluluklarının yazılı olarak açık biçimde düzenlenmesi ve ifade edilmesi sağlanır.
5- Bilgi Teknolojileri sistemlerinde kullanılan altyapının, bankamızın strateji ve faaliyetleri ve yeni sunulan ürünlerin karmaşıklığı ve niteliği ile uyumlu olması sağlanır.
6- Bankanın bilgi teknolojileri sistemleri altyapısının, banka strateji ve faaliyetlerine bağlı olarak maruz kalabileceği risklerin izlenmesi, ölçülmesi, kontrol edilmesi ve zamanında etkin bir biçimde raporlanmasına imkân tanıyacak biçimde yapılandırılması sağlanır.
7- Bilgi akışı, bilgi güvenliği dahilinde bankanın organizasyon yapısı boyunca, personel ve ilgili yönetim kademelerine yatay ve dikey olarak sağlanır.
8- Banka stratejileri ve hedefleri, risk limitleri, politikalar ve uygulama esasları hakkında ilgili yönetim kademeleri ve personelin tam anlamıyla bilgi sahibi olması sağlanır.
Risk Yönetim Sisteminin araçları nelerdir?