FAST ve Kolay Adres ile 7/24 hızlı para transferi Şeker Mobil’de!

FAST/KOLAS ilgili merak ettiklerinizi cevaplayalım.

Kolay Adres (KOLAS) sistemi, müşterilerin cep telefonu, TCKN, pasaport, VKN, yabancı kimlik numarası ve e-posta adresi ile bankalardaki hesaplarını eşleştirebildikleri bir sistemdir. Bu sayede müşteriler, para transferi yapacakları zaman IBAN yerine daha kolay hatırlayabilecekleri KOLAS’larını kullanabilirler. 

  • Şekerbank İnternet Şubesi veya Şeker Mobil’e giriş yapılır. 
  • Hesaplar menüsünden “KOLAS Adres Tanımla/İptal” menüsü seçilir.
  • Ardından KOLAS tanımı yapılacak olan hesap bilgileri seçilir.
  • Onayla butonuna basıldıktan sonra KOLAS tanımı başarılı bir şekilde gerçekleşir.

  • KOLAS tanımı olan bilginin üzerinde “Tanımı İptal Et” yazar.
  • Bu tanım seçildiğinde içerideki ekranda “Tanımı iptal Et” denildiğinde KOLAS tanımı silme ekranı gelir.
  • “Onayla” butonuna basıldığında KOLAS tanımı silinir.

FAST sistemi TCMB tarafından bankalara sunulmuş olan 7/24 para gönderme sistemidir. 100.000 TL gönderim limiti bulunmaktadır. Müşterilerin para transferleri bankalar arasında maksimum 30 sn. sürede gerçekleşir.

IBAN’a FAST

  • IBAN’a FAST işlemi için “Para Transferleri IBAN’a” seçeneği seçilir.
  • Hesap seçimi yapılır.
  • Ekrana “IBAN bilgisi” ile “IBAN sahibi” bilgileri gelir. 
  • İlgili alana “IBAN girişi” ve “IBAN sahibi” bilgileri girilir.
  • Hesap seçimi ve tutar seçimi yapılır. 
  • “Ödeme tipi” seçilir. 
  • Müşteri tercihen açıklama ekleyebilir veya işlemi başkası adına yapabilir.
  • Onay ekranında özet bilgiler görüntülenir.
  • Müşteri onayı sonrasında işlem gerçekleştirilir.
  • Kurumsal müşterilerde 2. grup yetkilinin girdiği işlemler, 1. grup yetkili tarafından onaylandıktan sonra işlem gerçekleşmektedir.

  • KOLAS’a FAST işlemi için “Para Transferleri Kolay Adrese” seçeneği seçilir.
  • Hesap seçimi yapılır.
  • “KOLAS tipi” seçilir ve “KOLAS bilgisi” girilir. “Hesap seçimi” ve “Tutar seçimi” yapılır. 
  • Müşteri tercihen açıklama ekleyebilir veya işlemi başkası adına yapabilir.
  • Onay ekranında özet bilgiler görüntülenir.
  • Müşteri onayı sonrasında işlem gerçekleştirilir.
  • Kurumsal müşterilerde 2.grup yetkilinin girdiği işlemler, 1. Grup yetkili tarafından onaylandıktan sonra işlem gerçekleşmektedir.

  • KOLAS’ta müşterinin sisteme tanımladığı bilgisi ile hesap bağlanır.
  • Müşterinin sistemde herhangi bir bilgisi bulunmuyorsa KOLAS tanımı yapılamaz.
  • Müşterinin başka bir bankadan, KOLAS tanımlaması durumunda, bankamızdaki KOLAS tanımı silinir. Tersi de geçerlidir.
  • FAST limiti 20.000 TL’dir.
  • Müşterinin günlük yapabileceği FAST tutarı, günlük EFT limiti kadardır.
  • EFT ve FAST aynı bakiyeyi kullanır. Müşteri, günlük bakiyesini EFT üzerinden tüketmişse FAST işlemi gerçekleştiremez.
  • Gün içinde 20.000 TL altı tutarların hepsi FAST sistemi ile yapılır, FAST sisteminde bir sorun olduğu durumda bu tutarlar EFT sistemi ile gönderilir. 
  • FAST işleminde “Ödeme Amacı” EFT’deki seçenekler olarak seçilemez.
  • Müşteri kalan FAST limitini Ayarlar>> İşlem Limit ve Saatleri” ekranından görüntüleyebilir.
  • Müşterinin yaptığı işlem sonrası bakiyesi, hesabından anlık olarak düşmeyebilir. FAST işlemi gerçekleştikten sonra bakiye düşer.  Burada 30 sn.lik bir gecikme yaşanabilir.
  • FAST işlemi gerçekleştikten sonra hem gönderimde hem de hesaba FAST geldiğinde müşterilere işlemle ilgili bilgilendirme SMS’i gönderilir.
  • FAST işleminin iadesi EFT işlemi ile aynı süreçlerde yapılır.
  • FAST komisyonu, EFT ile aynıdır.

Gün içinde 100.000 TL altı tutarların hepsi FAST sistemi ile yapılır, FAST sisteminde bir sorun olduğu durumda bu tutarlar EFT sistemi ile gönderilir.